زندگی نامه حضرت مهدی(عج)
عزیز زهرا کجایی...؟؟
کی میشه آقا بیایی؟با نوای دل میخونم , مهدیه زهرا کجایی؟
15 / 9 / 1398برچسب:, :: 12:35 ::  نويسنده : علی

ولادت

ولادت حضرت مهدي صاحب الزمان ( ع ) در شب جمعه ، نيمه شعبان سال 255يا 256هجري بود پس از اينكه دو قرن و اندي از هجرت پيامبر ( ص ) گذشت ، و امامت به امام دهم حضرت هادي ( ع ) و امام يازدهم حضرت عسكري ( ع ) رسيد ، كم كم در بين فرمانروايان و دستگاه حكومت جبار ، نگراني هايي پديد آمد . علت آن اخبار و احاديثي بود كه در آنها نقل شده بود : از امام حسن عسكري ( ع ) فرزندي  تولد خواهد يافت كه تخت و كاخ جباران و ستمگران را واژگون خواهد كرد و عدل و داد را جانشين ظلم و ستم ستمگران خواهد نمود . در احاديثي كه بخصوص از پيغمبر ( ص ) رسيده بود ، اين مطلب زياد گفته شده و به گوش زمامداران رسيده بود   در اين زمان يعني هنگام تولد حضرت مهدي ( ع ) ، معتصم عباسي  ، هشتمين خليفه عباسي   ، كه حكومتش از سال 218هجري آغاز شد ، سامرا ، شهر نوساخته را مركز حكومت عباسي   قرار داد اين انديشه - كه ظهور مصلحي پايه هاي حكومت ستمكاران را متزلزل مي نمايد و بايد از تولد نوزادان جلوگيري كرد ، و حتي مادران بيگناه را كشت ، و يا قابله هايي را پنهاني به خانه ها فرستاد تا از زنان باردار خبر دهند - در تاريخ نظايري دارد . در زمان حضرت ابراهيم ( ع ) نمرود چنين كرد . در زمان حضرت موسي ( ع ) فرعون نيز به همين روش عمل نمود . ولي خدا نخواست . همواره ستمگران مي خواهند مشعل حق را خاموش كنند ، غافل از آنكه ، خداوند نور خود را تمام و كامل مي كند ، اگر چه كافران و ستمگران نخواهند در مورد نوزاد مبارك قدم حضرت امام حسن عسكري ( ع ) نيز داستان تاريخ به گونه اي   شگفت انگيز و معجزه آسا تكرار شد   امام دهم بيست سال - در شهر سامرا - تحت نظر و مراقبت بود ، و سپس امام يازدهم ( ع ) نيز در آنجا زير نظر و نگهباني حكومت به سر مي برد به هنگامي كه ولادت ، اين اختر تابناك ، حضرت مهدي ( ع ) ، نزديك گشت ، و خطر او در نظر جباران قوت گرفت ، در صدد بر آمدند تا از پديد آمدن اين نوزاد جلوگيري كنند ، و اگر پديد آمد و بدين جهان پاي  نهاد ، او را از ميان بردارند   بدين علت بود كه چگونگي احوال مهدي   ، دوران حمل و سپس تولد او ، همه و همه ، از مردم نهان داشته مي شد ، جز چند تن معدود از نزديكان ، يا شاگردان و اصحاب خاص امام حسن عسكري ( ع ) كسي او را نمي ديد . آنان نيز مهدي  را گاه بگاه مي ديدند ، نه هميشه و به صورت عادي.



نظرات شما عزیزان:

مجتبی
ساعت15:04---22 تير 1392
قشنگ بود مرسی
پاسخ: خوهش میکنم.


چادرخاکی
ساعت0:57---27 ارديبهشت 1392
شب امید و دعا و گریه و حال نذار
یک خرمن اشک حزن و یک ناله زار
یک چشم برای دوری کرب و بلا گریه کند
یک چشم برای انتظار و انتظار . . .التماس دعا


رعنا
ساعت19:37---12 فروردين 1392
سلاممممممممممممممممم
خوبی
شناختی دیه
وبلاگ محشره پسره
خو حالا ذوق نکن ذوق مرگ میشی


SHARAREH
ساعت23:43---8 اسفند 1391
سیلام وبلاگتو دوست دارم خوبه به منم سربزن.

شعله
ساعت16:16---8 دی 1391
یا صاحب الزمان:
سوالی ساده دارم از حضورت
من آیا زنده ام وقت ظهورت؟
اگر که آمدی من رفته بودم
اسیر سال و ماه یاهفته بودم
دعایم کن دوباره جان بگیرم
بیایم در رکاب تو بمیرم


صراط27
ساعت10:07---8 دی 1391
سلام دوست عزیز
سعی کن به کارت ادامه بدی
خوشحال میشم به وبلاگم سر بزنی و نظرتو بگی من شما رو لینک میکنم اگه دوست داشتی منو با اسم صراط27 لینک کن
موفق باشی
یا علی


بهروز
ساعت6:55---30 آذر 1391
سلام

من با خواندن مطالب وبلاگت خیلی انرژی گرفتم با صفا هم بود همیسه موفق و سربلند باشید .پاسخ: سلام خیلی ممنون....انشالله که بتونم ادامه بدم و پیشرفتش بدم


محمد حسین تقوایی
ساعت20:44---29 آذر 1391
از بس که بود سفره ی احسان تو رنگین

دست همه سوی تو دراز است حسین جان...
پاسخ: خیلی ممنون دوست عزیز..


iman
ساعت11:43---23 آذر 1391
سلام.استفاده کردم از مطالب شیرین وبلاگتان.به وبلاگ سر بزنید
پاسخ: سلام خیلی ممنون حتما


ساعت10:42---21 آذر 1391
سلاااااااااام......داداشی وبلاگت خوکشله من نمیدونستم وب داری!!!!!!

امروز ی ذره کنجکاوی کردم آدرسشو رو دیوارت دیدم.....

خوکشلهپاسخ: سلام آبجی ..... ممنون که سر زدی بازم بیا .....


دیوونه ی حسین
ساعت19:27---17 آذر 1391
سلام

به منم سربزنید

نظرتون باتبادل لینک؟





یاحسیــــــــــــن

پاسخ: سلام خوشحال میشم با هم تبادل لینک داشته باشم


حسین
ساعت12:38---17 آذر 1391
سلام...والا نمیدونم این یکی چه جوریه چون خودمم خیلی سعی کردم بگردم که این دوتا پیوند رو حذف کنم اما نتونستم..
خیلی ممنون


عاشورا دانلود
ساعت11:32---17 آذر 1391
سلام

ممنون از وبلاگ خوبتون

ما مایل به تبادل لینک باشما هستیم.

لطفا مارا از تبادل لینک آگاه سازید



::یا علی::
پاسخ:علیکم السلام خیلی ممنون دوست عزیز که مایل به تبادل لینک هستید. ولی من هنوز وبلاگ رو درست نکرده ام و تازه شروع کرده ام و خیلی از بخش ها هنوز نوشته ای نداره. بعد از تکمیل وبلاگ از تبادل لینک خوشحال میشم


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) صلوات.

نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 54
بازدید هفته : 88
بازدید ماه : 86
بازدید کل : 125250
تعداد مطالب : 197
تعداد نظرات : 28
تعداد آنلاین : 1